Experiències matemàtiques!

Habilitats, estratègies, aprenentatge competencial….

Això és el que ha experimentat l’alumnat de 1r i 2n d’ESO el passat dia 4 de maig. Els alumnes de 2n han visitat l’exposició L’experiència matemàtica al magatzem número 4 del port de Tarragona. També han dibuixat dues vistes del port plen air.

2017-05-04-PHOTO-00001007

Per la seva part, l’alumnat de 1r d’ESO ha treballat el taller Les matemàtiques i els romans. Primer han anat a l’amfiteatre. Allà els han explicat el perquè d’aquest lloc, la seva funcionalitat en el món romà, quines parts eren restaurades, quin lloc ocupava el públic segons la classe social.

2017-05-04-PHOTO-00000990

Després han aplicat les matemàtiques: han mesurat les grades en alçada i profunditat, les han multiplicat per 24 per tal de saber el total d’esglaons i de metres han passat a centímetres.

Posteriorment, han anat al Circ i de nou han mesurat un arc amb el número pi; han accedit a la plaça del Rei i han pogut veure un vídeo il·lustratiu.

En definitiva, el nostre alumnat ha pogut “veure” les matemàtiques d’una forma diferent a través de jocs, figures, il·lusions, miralls, història, elements arquitectònics…

De segur que han pogut comprovar que les matemàtiques és alguna cosa més que un càlcul de números…. i que allò important és aplicar continguts en situacions reals de la vida: unes matemàtiques competencials i manipulatives!

Aquí teniu la prova que s’ho han passat d’allò més bé!

Experiències matemàtiques 1r i 2n d'ESO