Competències Bàsiques de 4t ESO

Per sisè cop es fa una prova externa d’avaluació de tot l’alumnat de 4t d’ESO de Catalunya, que afecta al voltant de 70.000 estudiants i més de 1.000 centres.  La prova té caràcter informatiu, formatiu i orientador per a l’alumnat, les famílies i els centres. És una activitat educativa i, com a tal, té caràcter obligatori, atès que està configurada com un dret i un deure dels alumnes.

Quins apartats té cada prova?

proves

Quan es faran les proves?

Enguany les proves es faran els dies 14 i 15 de febrer. El dimarts es faran les proves de matemàtiques, català i castellà deixant la prova d’anglès i la cientificotecnològica per dimecres.

Tindràs 60 minuts per fer cada prova, sense incloure-hi el temps dedicat a explicar les instruccions, excepte en la prova de llengua estrangera i en la cientificotecnològica, en què tindràs 15 minuts més.

Quin material has de portar per fer les proves?

A totes les proves has d’usar bolígraf (no llapis).
A la prova de matemàtiques i a la cientificotecnològica pots utilitzar la calculadora, però sense passar-la als companys. Atenció: no pots fer servir el mòbil ni cap altre aparell electrònic.

Qui corregeix les proves?
Les corregeixen professors que no són del teu centre. Els codis de barres amb les teves dades garanteixen que el corrector o correctora no sàpiga ni el teu nom ni el del teu centre.

Quan sabràs els resultats?
S’ha previst que els centres puguin accedir als resultats a partir del 18 d’abril de 2017. Rebràs un informe del Departament d’Ensenyament en què es detallaran els resultats que hagis obtingut en cadascuna de les proves.

Recorda! Perquè aquestes proves siguin útils, especialment per a l’alumnat, cal implicació i fer-la el millor possible.