Abracadabra! Màgia química?

La taula periòdica està plena de nombres, com ara el nombre atòmic, qui determina la situació de cada element dins la taula. I aquest fet permet que, gràcies a la matemàgia, es puguin fer jocs on la química sigui la protagonista.

Els alumnes de 3r d’ESO i els que cursen química a 1r de batxillerat van poder comprovar-ho en directe el dia 29 de febrer. A l’institut vam tenir la visita d’un químic i investigador de la UdG, el Dr. Miquel Duran, qui ens va oferir un espectacle que ens va permetre descobrir diferents conceptes químics a través de la màgia.

Amb una sèrie de targetes va endevinar un element que el públic havia pensat, amb un joc on es demanava el nom d’un/a científic/a va saber una carta triada prèviament o, gràcies a una tria d’elements feta per una sèrie d’alumnes que van voler col·laborar, va revelar-ne un que havia predit a l’inici. També ens va parlar de la periodicitat que, com les notes musicals, presenten les característiques dels elements de la taula periòdica.

Així, d’una manera dinàmica i entretinguda, tot barrejant màgia i química, els alumnes van poder participar d’una activitat que complementava allò treballat a classe.