Tutories

Tutora de 4t B

Anna Carbonés

L’ACCIÓ TUTORIAL
  • La vostra persona de referència a l’Institut és el tutor a qui us heu d’adreçar en cas de dubtes, aclariments, ajuda….
  • El tutor és el responsable de trametre-us tota la informació sobre el funcionament del grup o aspectes organitzatius del centre.
  • El tutor és també el pont entre l’Institut i les vostres famílies.
  • Els alumnes per la seva part, són els responsables de trametre tota la informació que se’ls comuniqui als seus pares, perquè estiguin informats d’activitats, sortides, canvis organitzatius, etc.
  • Utilitzeu les agendes per anotar: deures, sortides, treballs que heu de fer…
  • Les aules han d’estar endreçades. Les taules i cadires no solament són per vosaltres aquest curs sinó que les utilitzaran molt companys vostres en el futur. Tracteu-les bé. Recordeu que no hi ha res gratuït i que tot el grup és el responsable del bon manteniment de l’aula.
  • Cada grup té una hora setmanal de tutoria. Aquest és el moment per a parlar tots junts o individualment amb el tutor, tractar aspectes de grup i treballar temes específics que us han d’ajudar a desenvolupar millor els vostres estudis i el vostre creixement personal.
  • A cada curs de l’ESO es treballen temes puntuals a la tutoria enmarcats en els objectius específics que es pretenen assolir:

1r: es potencia la cohesió i integració en la dinàmica del grup i del Centre mitjançant el treball i coneixement de les normes. I també, s’introdueixen alguns aspectes bàsics perquè l’alumnat s’organitzi l’estudi.

2n: s’aprofundeix més amb les tècniques d’estudi. Es treballa sobre les normes i la resolució de conflictes.

3r: es treballen algunes altres tècniques d’estudi específiques, la competència social i l’educació per a la prevenció de drogodependències. També es dedica un temps a parlar d’Internet, de l’ús i possibilitats del mitjà

4t: es treballa la sexoafectivitat i l’autoestima. I, sobretot, es treballa l’orientació acadèmica i professional.

ELS DELEGATS DE CURS

• Els delegats són escollits pel grup classe a qui representen durant tot l’any.
  • Tenen dret:
    -A reunir-se amb altres delegats (Consell de Delegats) sempre que vulguin.
    -A donar assessorament i suport als representants dels estudiants al Consell Escolar del Centre, als quals faran arribar la problemàtica específica de cadascun dels cursos que representen
    -A ser escoltats per la direcció del Centre en situació de conflicte.
    -A ser escoltats quan s’obri un expedient a un alumne del seu grup.
    -A presentar la dimissió quan considerin que no representen la classe
  • El delegat informarà de les decisions del Consell de Delegats a tots els alumnes de la seva classe.
  • Els delegats són els que assisteixen a la Comissió de Delegats, formada pels delegats de tots els cursos i la Junta directiva i altres càrrecs de coordinació. La comissió es reuneix periòdicament al llarg del curs per a tractar aspectes de funcionament general del centre que afectin el conjunt de l’alumnat i sobrepassin l’àmbit de tutoria.
  • Els delegats han de transmetre les informacions tractades a la Comissió al seu grup-classe. També poden transmetre a la Junta directiva suggeriments sobre el funcionament general del centre.
  • El delegat actua com a mediador dins els projecte de mediació de l’institut.
  • Si un delegat no respecta les normes de convivència o no realitza les funcions que li pertoquen podrà ser destituït.