VISITA AL mNACTEC DE TERRASSA

Els alumnes de 2 d’ESO, repartits en tres dies diferents, van anar al museu de la ciència i tecnologia de Catalunya per fer un taller de so i una visita guiada al racó de l’energia.

En el  taller del so van aprendre com es propaga la seva veu, com l’escoltem, què fa que tots tinguem un volum i un to diferents i com utilitzar el so com font d’energia per a produir canvis en la matèria. A més a més van realitzar diversos experiments on, entre altres coses, van construir ones, van projectar les ones que formen les cordes vocals al parlar o van apagar un ciri amb el so d’un altaveu.

En la visita guiada de l’energia van fer un recorregut evolutiu de l’ús de l’energia. Les primeres energies de sang emprades per l’home i els animals,  les energies de la natura com l’aigua dels rius o salts d’aigua de la nostra orografia, el vent, el vapor d’aigua, l’ús del carbó i l’electricitat, a més d’interactuar amb jocs i maquetes per transformar l’ús d’una energia en benefici propi.