LA FÍSICA D’UN PARC D’ATRACCIONS

Qui diu que la física és avorrida? Si sabessin que gràcies a ella podem divertir-nos en un parc d’atraccions, segur que canvien d’opinió.

Els alumnes de física de 1r de batxillerat ho van poder comprovar en la visita que van realitzar al Tibidabo el passat 10 d’abril on van estudiar la física que hi ha darrere dels frens d’una muntanya russa; el circuit elèctric que fa funcionar els cotxes de xoc, la velocitat que poden adquirir en una cadires voladores o com s’aprofita la força de fregament per frenar el vaixell pirata entre d’altres.

Per realitzar aquest estudi, els alumnes emplenaven un qüestionari sobre una atracció amb l’ajuda de les explicacions d’una guia per després comprovar-ho en persona pujant en aquesta atracció. Fins i tot va haver-hi algú que va tenir el privilegi de que li engegaren la muntanya russa solament per a ell.

En definitiva; una manera divertida de fer física i comprovar que el que s’explica en classe té la seva aplicació al món exterior.