XERRADA SOBRE MÀRQUETING DIGITAL I OCUPACIÓ FOEG

En el marc del projecte Fent empresa des de l’escola, el dilluns 13 de maig de 2024 ens va visitar en David Martí Campmajor, vicepresident de l’àrea d’innovació i transformació digital de la Federació d’organitzacions empresarials de Girona, en endavant la FOEG. Va fer una xerrada sobre màrqueting digital i ocupació, adreçada als grups 1r i 2n de CFGM de Gestió administrativa i 1r i 2n de CFGS d’Administració i finances. Martí és consultor de màrqueting, fundador de Playbrand estratègies digitals, a més de professor d’estratègia digital, màrqueting i emprenedoria i Director del MBA de la UdG.
El màrqueting digital, de la mà de la tecnologia, és un àmbit que s’actualitza amb molta rapidesa i a les empreses se’ls fa difícil mantenir-s’hi al dia; va explicar com afectava l’economia local, què en feien de les nostres dades i on pagaven impostos algunes empreses. També va informar sobre algunes xarxes socials com Instagram i Tik Tok, sobre les 4 P del màrqueting mix i va acabar amb el futur de l’ocupació. Va destacar la responsabilitat individual, va defensar les ganes d’aprendre que hauria de tenir l’estudiantat, la importància del treball en equip, la necessitat de superar expectatives i finalment va relatar experiències de les empreses que visita, quins professionals necessiten les empreses, ja que, fins i tot, hi ha empreses que tenen maquinària obsoleta perquè no troben professionals formats per controlar les noves. En definitiva, els oficis són imprescindibles.
És important que els estudiants coneguin de primera mà experiències, funcionament del mercat laboral i de les necessitats de les empreses, un entorn complex en el qual s’hauran d’incorporar aviat; en el marc d’aquest programa de la FOEG els alumnes del centre ja havien visitat, el curs passat, les instal·lacions de Garatge Plana de Vilamalla, on varen poder conèixer l’organització de l’empresa, fent especial èmfasi en la seguretat i salut en el treball.
Des d’aquí el nostre agraïment a la FOEG, al Sr. David Martí i a la Sra. Mariona Castillo, la seva dedicació, interès i capacitat per contribuir a la formació dels nostres estudiants.