XERRADA INFORMATIVA CURS SUBVENCIONAT D’EMPRENEDORIA

El dimarts 14 de maig de 2024, a l’Institut Cap Norfeu de Roses, es va dur a terme una xerrada informativa adreçada als alumnes dels Cicles de Gestió Administrativa de 1r de Grau Mitjà i 1r de Grau Superior en el marc del projecte “Foment de l’emprenedoria i l’autoocupació” dins de l’assignatura de FOL (Formació i Orientació Laboral). La xerrada fou impartida per Marc Duran, consultor d’empresa, assessor personal d’emprenedors i empresaris, i coordinador del curs “Com crear la teva empresa” per ICON.
Els alumnes assistents van tenir l’oportunitat d’escoltar les explicacions de Marc Duran sobre les característiques d’aquest curs de 60 hores de durada subvencionat per la Cambra de Comerç de Girona amb fons europeus. El curs, que tindrà lloc de manera presencial a Figueres entre el 20 de maig i el 25 de juny, està enfocat a fomentar l’esperit emprenedor i dotar als participants de les eines necessàries per crear el seu propi negoci.
Durant la xerrada, es van detallar els continguts del curs, que abastaran des de la generació i validació d’idees de negoci, fins a l’elaboració del pla d’empresa, passant per aspectes clau com el màrqueting, la gestió financera o els tràmits de constitució. A més, Duran va informar sobre les possibles subvencions a les quals poden optar els joves emprenedors un cop finalitzat el curs.
La sessió també va comptar amb un torn de preguntes on es van resoldre els dubtes plantejats pels alumnes assistents. Es va ressaltar la importància de l’emprenedoria com a via per generar ocupació i riquesa al territori.
Aquesta activitat s’emmarca dins les accions que el centre duu a terme per apropar els alumnes al món laboral i empresarial, dotant-los de coneixements i competències valuoses de cara a la seva futura inserció professional.