XERRADA AEAT

El passat dimecres 22 de febrer dos tècnics de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària de Girona varen venir des de Girona a impartir una xerrada a l’alumnat de segon curs de Grau Mitjà de Gestió Administrativa i al de Grau Superior d’Administració i Finances. Ha complementat les explicacions teòriques fetes als mòduls professionals d’Empresa i Administració i a Comptabilitat superior i Fiscalitat. En el programa d’educació cívicotributària de l’AEAT contemplen explicar què és l’Agència Estatal de l’Administració Tributària, quines actuacions realitzen (assistència al contribuent, gestió recaptatòria, impostos especials, vigilància duanera, etc.), què costa una plaça a un institut públic, què valen certes operacions sanitàries. Han fet èmfasi en com es reparteixen els ingressos públics de naturalesa tributària i les despeses públiques. Dels impostos han tractat sobretot de l’impost sobre la renda de les peronés físiques i de l’impost sobre el valor afegit. Han finalitzat la xerrada mostrant-nos xifres del que costen els actes vandàlics, amb un exemple del que va passar a Zaragoza fa uns anys. Hem acabat amb una bateria de preguntes de diversos alumnes.
Des d’aquí enviem un agraïment als dos ponents i a l’AEAT pel seu tracte proper i cordial.