VISITA A BONÀREA DE GUISSONA 25/03/26

El passat 25 de març, els alumnes dels grups 1r i 2n del cicle de Gestió administrativa van participar en una sortida formativa a les instal·lacions de BonÀrea, a Guissona.
El viatge es va fer en autocar i va tenir una durada aproximada de tres hores. Tot i el trajecte llarg, l’expectació per conèixer el funcionament d’una gran empresa agroalimentària va fer que el viatge fos amè.
Un cop a les instal·lacions, vam iniciar una visita guiada per conèixer de primera mà els processos de producció. Ens van mostrar les zones on es realitza l’especejament d’animals, principalment pollastres i porcs.
Durant l’explicació, vam descobrir algunes dades sorprenents: cada dia es processen aproximadament 120.000 pollastres, 5.000 porcs, 150 vedells i 150 xais. A més, ens van explicar la importància de la logística dins l’empresa. BonÀrea compta amb una flota de 500 camions que realitzen dos viatges diaris per abastir les seves botigues. A la central de Guissona hi treballen unes 5.000 persones.
Un dels moments més impactants de la visita va ser veure els assecadors, on hi ha aproximadament 2 milions de pernils en procés de curació.
Després de la visita, vam gaudir d’un dinar tipus bufet en un restaurant del mateix complex, gentilesa de l’empresa.
La jornada va finalitzar amb el viatge de tornada, arribant al centre ja ben entrada la tarda, després d’un dia intens i enriquidor.