“VENTANAS”, CLUB DE LECTURA DE CASTELLÀ

El passat 15 de març els alumnes de 3r i 4t d’ESO van participar en el segon club de lectura en llengua castellana. La lectura escollida va ser “Ventanas”, de Paloma González Rubio. Una història contemporània de postguerra, en un context de totalitarisme i de repressió de les llibertats individuals, que narra uns fets ocorreguts durant 24h. Un matí, uns policies tiren a terra la porta d’un domicili per endur-se dues dones, germanes i mares d’en Bruno, Silvina, Marina, Pablo i Mateo. Són dissidents i han de ser castigades. En poc temps els menors descobreixen que els seus pares també han estat detinguts, estan “marcados”. De sobte es troben sols; en Bruno, el més gran, té 13 anys i el més petit, en Mateo, és encara un lactant. L’auxili dels veïns no arriba, és considerada col·laboració amb la Resistència. La vigilància és constant. Com ho faran per sobreviure sense l’ajuda dels que els envolten?
La lectura va emocionar els nostres lectors, que van poder exposar les seves visions sobre diferents aspectes de la història, les situacions viscudes pels protagonistes com altres paral·lelismes amb realitats més properes.
Enhorabona per la vostra participació!!