PROJECTE BIOSFERA A 1r d’ESO

Els dies 2 i 3 de maig 1r ESO ha pogut participar en una sortida al Cap de Creus organitzada pel Departament de Ciències, a càrrec de Biosfera. Es va centrar a Cala Montjoi i el desplaçament des de l’institut es va fer en el trenet turístic de Roses.

Es tractava d’apropar l’alumnat al coneixement de l’entorn proper a l’institut amb una aplicació pràctica d’activitats treballades a l’aula com la reproducció dels éssers vius, les espècies autòctones i les al·lòctones. En concret, la sortida estava focalitzada en el perill de la introducció d’espècies exòtiques que arriben a ser espècies invasores.

Va ser una activitat molt profitosa. Al llarg del trajecte vàrem poder gaudir del fantàstic paisatge del Cap de Creus, i vàrem poder identificar el Cap Norfeu. Un cop a Montjoi, es va fer un trajecte pel camí de ronda on es varen identificar in situ fins a sis espècies de plantes invasores i un bon grapat d’espècies autòctones.

En acabat hi va haver un col·loqui sobre les espècies invasores. Es demanava l’alumnat la opinió personal sobre la gestió d’aquesta problemàtica ambiental. Va ser molt interesant i a cops sorprenent el recull d’opinions.

En fi, la sortida per sí ja era engrescadora i a més ens va acompanyar el “bon” temps, dia assolellat i sense pluja amb un excel·lent rang de temperatura.