LA PREHISTÒRIA VISITA L’INS CAP NORFEU!

El passat dimarts 27 de febrer, els arqueòlegs de “Can Oliver” van preparar un taller amb 5 activitats del tot interessants per aproximar la Prehistòria als alumnes de 1r ESO. Les activitats van ser molt variades i engrescadores:
1. Fem una eina: el chopping tool. Breu passada per l’evolució tècnica de la humanitat a la prehistòria i rèplica d’una eina del paleolític. tir amb arc, tir amb javelina i tir amb javelina i propulsor.
2. La socialització: Fem foc? Demostració de les 2 tècniques de fer foc i els alumnes proven de fer foc segons les tècniques explicades.
3. La socialització: Fem un amulet com a representació d’un element de cohesió social.
4. La socialització: Escriptura com a resultat de milers d’any de socialització. La necessitat de comunicació en el temps.
5. Cacem! Diferents tècniques per aconseguir aliments caçant que utilitzava l’ésser humà durant els seus primers anys de caçador, la javelina, el propulsor i l’arc de fletxes.
Va ser una jornada molt enriquidora que va permetre als alumnes aprendre d’una forma lúdica com vivien els humans del passat.