ELS ALUMNES DE 3r D’ESO VISITEN EL MOLÍ DE LA FARGA

El dimarts 19 i el dijous 21 de març els alumnes de 3r d’ESO del nostre Institut van anar a visitar el Molí de la Farga, a Banyoles.
Aquest espai va ser construït per a treballar l’aram i es va ampliar amb un molí paperer que funciona amb la força de l’aigua provinent de l’estany a través de cinc recs existents.
Antigament, una gran bassa exterior permetia acumular l’aigua del rec, que era conduïda a les rodes hidràuliques. Aquestes rodes feien moure els martinets, aparells que servien per utilitzar l’energia hidràulica per al treball de forja. S’hi fabricaven olles, perols i calderes, i d’altres estris metàl·lics.
Els nostres alumnes, en el marc del seu Treball de Síntesi, van fer un taller que consistia a fer paper artesanalment amb fibra vegetal. Els materials principals són l’aigua i el cotó. Després de realitzar tot el procés, se’n van poder endur una mostra. Amb aquesta visita van apreciar la importància dels recs de l’estany i van experimentar amb la força de l’aigua, fent un petit taller en grups. Posteriorment, van exposar el que havien après a la resta dels seus companys.
Tot plegat va ser una gran experiència i va servir per conèixer un dels oficis artesanals més antics que encara existeixen: el dels paperaires.
Podeu veure més fotos d’aquesta interessant sortida en aquest enllaç.