“VOLEM LA PLATJA NETA” activitat a la platja de Ribe Roges

El passat divendres 20 d’abril, els alumnes de l’USEE, els alumnes de l’optativa  CREEM Imatges de 1r d’eso i les ecodelegades i els ecodelegats del Cabanyes van poder participar en el projecte “Volem la Platja neta” organitzada pel Consorci dels Cols i Miralpeix-costa del Garraf a la platja de Ribe Roges.

El projecte “volem la platja neta” pretén donar la informació i les eines als alumnes per tal que coneguin els espais naturals del seu territori, els projectes d’investigació que existeixen, així com visualitzar la importància de la bona gestió dels residus i l’impacte mediambiental que poden generar.

La vida es va originar als oceans però actualment sabem que aquestes masses d’aigua salada són molt més que el nostre origen, són el nostre present i el nostre futur.

Però en tenim cura del mar i dels oceans? Sabem com gaudir-ne sense posar-los en perill?

Aquí teniu algunes dades:

• Més del 60 % dels residus que s’acumules als oceans i les costes delplaneta són plàstics.
  • Més d’un terç de morts “accidentals” de tortugues marines es deu a la ingestió de plàstics.
  • Cetacis i altres mamífers marins són víctimes de l’ús que fem del plàstic. Aquests éssers confonen el plàstic per aliment, sent la seva ingesta letal per a ells.

I sabeu quant temps tarden a degradar-se els nostres residus:

• Les burilles de cigarret: 10 anys
  • Llauna d’alumini: 200 anys
  • Ampolla de plàstic: 450 anys
  • Ampolla de vidre: indefinit

Podem afirmar els que vam anar a fer l’activitat que la platja que vam trobar no era la que ens esperavem. Després de passejar i observar els diferents residus que anavem trobant ens en vam adonar que estava ple de burilles de cigarret i de troços de plàstic dur. Terrible i alhora desesperant…

Cal reaccionar i aviat. Reflexionem tots plegats, segur que hi podem fer alguna cosa.

I recordeu, “el millor residu és aquell que no es genera”.