Ruta literària del modernisme regeneracionista

El passat dilluns 27 de novembre els alumnes de literatura catalana de 2n de batxillerat vam anar a visitar la casa de Joan Maragall a Barcelona. Arribats puntualment a plaça Molina (Barcelona), els alumnes en conjunt vam anar a esmorzar en un bar que hi ha al costat de la vivenda de Maragall. A les 10:30 h vam tenir el privilegi de fer una visita guiada per Pere Maragall, net de l’escriptor, que ens va ensenyar i explicar la història de les diferents cambres de la casa, algunes de les quals han estat modificades per fer l’arxiu de l’escriptor. A cada habitació on vam poder entrar, vam recitar diferents poemes de l’autor com “Sol solet”, “Paternal”, “La sardana”, “L’esposa parla”, “Excèlsior”, així com un fragment de l’“Elogi de la paraula”, per donar més relleu a la visita. Vam poder veure originals manuscrits del poeta, per exemple de “La vaca cega” i del “Cant espiritual”, així com cartes enviades i recuperades. Al final vam obsequiar Pere Maragall amb un llibre, per haver-nos fet el favor de mostrar-nos un any més la casa de l’autor.

Crònica d’Anna Sánchez Nolla. Fotografies de Sara Rana Parween.