Premi de Recerca per a la Pau pel TR de l’alumna Jana Alonso

Dimecres, 31 de maig, a l’Edifici Històric de la UB, l’Institut Manuel de Cabanyes va tenir representació en l’acte de lliurament de premis de Recerca per a la Pau per a treballs de batxillerat,

El jurat ha destacat amb un accèssit una recerca sobre el dret a l’habitatge i ha atorgat set mencions especials a altres treballs. Cal destacar el treball de recerca sobre  La pobresa infantil a Vilanova i la Geltrú de Jana Alonso, alumna del centre. Precisament, aquest darrer treball també va ser guardonat amb el premi especial del Consell Comarcal del Garraf, que reconeix la millor recerca de batxillerat de la comarca segons el veredicte del jurat.

La pobresa infantil a Vilanova i la Geltrú”, presentat per Jana Alonso, aprofundeix en el concepte de pobresa a través de les seves causes i de l’impacte que té sobre la població infantil de Vilanova i la Geltrú. El jurat n’ha valorat l’estructura —adequada científicament i entenedora per al lector— i el fet que el contingut sigui alhora rigorós en els plantejaments teòrics i pràctic en les propostes d’actuació. S’ha considerat, doncs, que el treball respon al criteri de valoració del Premi de conjugar la recerca teòrica de la cultura de pau amb la seva projecció pràctica a escala local.

totssdonant