L’AGENDA 21 AL CABANYES

AGENDA 21 Escolar

És un programa pensat per facilitar la implicació dels centres educatius en l’ambiciós projecte planetari d’imaginar i construir un món millor i més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn més immediat.

Els ecodelegats del Cabanyes us expliquen qui són i que fan:

Hola! Som els ecodelegats, els encarregats de l’Agenda 21 Escolar del Cabanyes. Com cada any un grup d’alumnes de diferents edats ens reunim cada setmana i intentem fer de l’institut un lloc net, ecològic i més respectuós amb el medi ambient.

Es per això que aquest any estem treballant en dos projectes molt importants, tant importants que us els vam venir a explicar a l’aula.

El primer projecte consisteix en que hem posat nous contenidors al pati, tant de plàstic com de rebuig, que esperem que utilitzeu correctament. Per si de cas us recordem que llençar en cada contenidor:

Als contenidors grocs s’ha de llençar el plàstic (bosses de patates, ampolles, tetrabricks…)

Als contenidors grisos o papereres s’ha de llençar el rebuig, en aquest cas, tot el que no sigui plàstic (peles de fruita, mocadors de paper…)

Si aconseguim que tothom llenci els residus al contenidor que toca, tots junts estarem contribuint a aturar el canvi climàtic.

El segon projecte també és molt important per a nosaltres perquè és la primera vegada que es fa una cosa semblant. Ens hem inscrit al concurs Apilo i optem a premis de fins a 2.500 €! Això sí, per aconseguir-ho necessitem que tots porteu les piles esgotades i les bateries domèstiques que ja no funcionin, com per exemple les bateries de mòbils, i les dipositeu en el contenidor que hi ha sota de la pantalla de l’institut. D’aquesta manera estarem ajudant al reciclatge de les piles i bateries que són un residu molt contaminant.

També dir-vos que al taulell d’anuncis que teniu al costat de la cantina hi ha una secció dedicada a l’Agenda 21 Escolar on pengem notícies i altres informacions que poden ser del vostre interès.

I penseu, que com diu el nostre estimat Capità Enciam, “els Petits Canvis són Poderosos”.

Els Ecodelegats