VISITA DE PAU JOAN HERNÁNDEZ

El passat divendres 29 de març, l’alumnat de 3r d’ESO va rebre la visita de l’escriptor Pau Joan Hernàndez (que ja havia visitat el centre en anteriors ocasions), autor de la novel·la L’ombra del Stuka que van llegir al segon trimestre. Van ser dues xerrades en les quals, els alumnes Miquel Ferrer i Marc Fontanet de 3r C en la primera i Joan Canalis de 3r A i Gal·la Martínez de 3r B en la segona, van iniciar amb la presentació de l’autor als seus companys i companyes. Tot seguit, Pau Joan Hernàndez va fer una breu introducció de l’obra però, de seguida, va voler continuar la seva exposició a partir de les preguntes de l’alumnat. Després d’uns instants d’indecisió, es va iniciar un àgil diàleg entre l’autor i els alumnes a l’entorn de l’obra: l’origen de la història, el seu procés de documentació i creació, els trets psicològics dels seus joves protagonistes…  La proximitat de Pau Joan Hernàndez va animar els nois i noies a interessar-se per conèixer millor l’ofici d’escriure i a adreçar-li tot un reguitzell de preguntes motivades per la seva curiositat lectora. El timbre de final de la classe va deixar força mans alçades amb qüestions pendents; per això, abans de reincorporar-se a la seva rutina escolar, alguns alumnes es van quedar parlant amb Pau Joan Hernàndez i per a demanar-li que els signés l’obra. Esperem poder comptar amb la seva presència el proper curs.