Un alumne del Cabanyes a la Fase Final de la XXII Exporecerca Jove

El cap de setmana passat, 27 i 28 de febrer 2021, l’alumne Bru Gómez Bonilla de 2n de Batxillerat va participar a la Fase Online de la XXII Exporecerca Jove amb el seu Treball de Recerca titulat “Relacions entre la intel·ligència fluïda i cristal·litzada i el volum de les subàrees de l’hipocamp. Un estudi amb tests estandarditzats i RM”.

MAGMA, Associació per Promoure la Recerca Jove, organitza des del 2000 l’Exporecerca, una fira internacional de recerca preuniversitària on estudiants de Secundària i Batxillerat poden presentar els seus treballs davant el públic i un jurat especialitzat. La primera fase de l’edició d’enguany, degut a les circumstàncies de pandèmia, s’ha celebrat de manera virtual.

En Bru hi ha presentat el seu projecte sobre la memòria i l’aprenentatge. Mitjançant l’anàlisi de Ressonàncies Magnètiques Cerebrals i els resultats de tests d’IQ, ha intentat establir les relacions de volum entre l’hipocamp (una estructura cerebral) i la intel·ligència. Amb aquesta recerca, l’alumne de 2n ha guanyat una menció ISEF (Society for Science) i el Premi Exporecerca VHIR (Vall d’Hebron). A més a més, s’ha classificat per a la Fase Final de la fira, que se celebrarà a Barcelona el 26 i 27 de març.

Enhorabona, Bru!