Tercer entrevista a …Araceli Cantalejo

Araceli Cantalejo és professora de física i química en l’institut de secundària Manuel de Cabanyes a Vilanova i la Geltrú. Té molta experiència en la seva matèria i el seu entusiasme és un dels seus punts més forts, per això ens ha semblat interessant entrevistar-la i saber més coses d’ella.

1. Què creus que és el més important de la teva feina? ​ Que els alumnes entenguin el que estic explicant. Per a mi és molt important ja que per a un professor és vital.

2. Què penses que és allò fonamental per a treballar d’educadora o professora de secundària en relació a la personalitat i la manera de ser? La capacitat de connexió amb l’alumnat, és essencial per connectar amb ells i poder dialogar i ensenyar.

3. Hi ha algun motiu pel qual vas escollir aquesta professió? ​ Va ser un aspecte laboral, ho vaig fer després de donar classes particulars ja que jo treballava en una fàbrica i resulta que em va agradar molt.

4. El teu somni és o era arribar a ser una gran física o una gran científica, o mai se t’havia passat pel cap? ​ Mai perquè, tot i que jo vaig treure molt bones notes, hi havia gent boníssima amb tot matrícules d’honor.

5. Observant les teves respostes en l’entrevista passada i veient que ets una persona decidida, penses que podries ser educadora de primària? ​ No, perquè jo gaudeixo molt donant física i química i m’encanta donar classe al meu màxim nivell d’aprenentatge.

6. T’has inspirat en algun dels teus personatges històrics preferits com són Mandela i/o Clara Campoamor, a l’hora d’executar classes, manera de ser, mentalitat…? Sí, perquè la Clara per a mi és un exemple a seguir perquè a mi m’agrada molt parlar i debatre sobre la igualtat de gènere, fins i tot en alguna classe hem comentat aquest tema. I per part de Mandela, també perquè també m’agrada debatir i defensar la igualtat d’ètnies.

7. Com és el teu dia a dia? Fas coses fora del normal o segueixes les pautes de professor marcades per la societat? Quan arribo a casa em preparo tot el del dia següent i si tinc temps lliure practico esports o faig alguna altra activitat d’oci.

8. Per finalitzar l’entrevista, creus que has aconseguit el que et vas proposar de jove? Què ens recomanaries a nosaltres que estem entrant en una edat en la que hem de començar a mirar pel nostre futur? ​ No ho sé ben bé però he gaudit i gaudeixo explicant física i química. Heu de preparar-vos i us heu d’esforçar en tot i no desanimar-vos mai

Erik Ocaña, Pau Tenor 3r C 20-1-17 Català