Si els veus pel passadís…

El curs passat, un grup d’alumnes de 4t d’ESO intrèpids, atrevits i amb ganes de descobrir coses noves van formar part del Projecte Joves Periodistes Culturals promogut per la web de crítica d’espectacles recomana.cat, amb l’objectiu de fer conèixer aquest gènere d’opinió als joves de tots els instituts de Catalunya. Assessorats per periodistes professionals, la primera fase del projecte consistí en una formació bàsica sobre els diferents gèneres periodístics i de la història de la dansa contemporània, ja que haurien de posar-ho en pràctica fent el seguiment del projecte Mapa de ball 2023 de l’alumnat de 1r de batxillerat.

Per a tenir més informació per a fer la valoració d’aquest espectacle, aquests companys i companyes van tenir l’oportunitat d’entrevistar el seu coreògraf, Pere Faura, i d’assistir, fins i tot, al seu darrer espectacle, Rèquiem nocturn, al teatre Principal de Vilanova, on pogueren parlar amb els seus actors i actrius abans de la funció.

La segona fase consistia en la realització d’algun article periodístic a l’entorn de Mapa de ball 2023, des d’un reportatge en vídeo del procés de creació de l’espectacle a la crítica de l’estrena o bé, si es volia, també de qualsevol altre espectacle al qual haguessin assistit durant el curs 2022-23. El resultat final s’envià als organitzadors del projecte per a participar al concurs en què es premiaven els millors articles amb la seva publicació i amb dues entrades per a assistir a l’obra L’alegria que passa de la companyia Dagoll-Dagom al Teatre Poliorama Barcelona on, prèviament, serien rebuts pels seus actors i actrius dalt de l’escenari.

Per tant, si veieu pel passadís el Francesc Carnicer, la Bruna Olivé i la Giulia Dipollina, actualment a 1r de batxillerat, feliciteu-los perquè han resultat premiats. Podreu llegir els seus articles i escoltar el podcast de l’entrevista al Pere Faura en què participaren, en concret, la Bruna Olivé i l’Anna Padrós, a la web recomana.cat.