RUTA LITERÀRIA VÍCTOR CATALÀ

Un grup d’alumnes de 1r i 2n de batxillerat del nostre institut i de l’INS Lluch i Rafecas va fer dijous 23 de maig una ruta literària pels indrets que van inspirar la novel·la Solitud de Víctor Català.

Des de Torroella de Montgrí van iniciar la pujada del turó i en arribar a la Creu van poder gaudir d’unes vistes impressionants del massís del Montgrí i de la plana empordanesa que arribaven fins al mar. Des d’allà, van accedir a l’ermita de Santa Caterina i van poder resseguir els espais descrits amb molta exactitud a la novel·la, on es desenvolupa gran part de l’acció de Solitud: la plaça, el pou, l’escala, el terradet, la cuina, la sala gran i, sobretot, la capella. Tot plegat acompanyat de la lectura de fragments de l’obra.

Altre cop dalt de l’autocar, es van dirigir a l’Escala, poble natal de Víctor Català, per dinar i reposar de la caminada per la muntanya.

Una experiència interessant i enriquidora que de ben segur va completar la lectura dels alumnes que ja coneixien l’obra i que serà un referent cabdal per a aquells que la llegiran el curs vinent.