Ruta literària Romanticisme i Manuel de Cabanyes

Aquest 10 de febrer, l’alumnat de 1r de batxillerat ha rebut una classe de català fora de l’aula. La sortida ha començat a la plaça de les Cols, davant de la casa natal de Manuel de Cabanyes. Des d’allà, han passat per la plaça de Pau Casals on, antigament, s’ubicava l’ajuntament de la vila. Com a última parada del nucli antic de la nostra ciutat, han parat davant del Museu Romàntic Can Papiol, antiga casa d’una de les famílies vilanovines més cèlebres juntament amb els Cabanyes. La jornada ha culminat amb l’arribada a la Masia d’en Cabanyes, on l’alumnat ha experimentat una classe sobre el Romanticisme de la mà del professorat del departament de llengua i literatura catalanes de l’institut amb exemples del mateix Manuel de Cabanyes. A més, també han gaudit d’una visita guiada per la casa d’estiueig de la família vilanovina.
Tot plegat ha servit per aprendre els continguts de l’assignatura de llengua i literatura catalanes d’una manera més vivencial i en connexió amb el territori i per descobrir més sobre la vida de Manuel de Cabanyes, poeta que dona nom al nostre institut.

Blai Barot (1r Batxillerat C)