Premis als TR de literatura catalana

El passat divendres 19 de maig les alumnes de 2n de Batxillerat Maria Martí (2n C) i Neus Alonso (2n D) van assistir com a finalistes a l’acte de lliurament de la 8a edició dels premis Filcat, organitzats per la facultat de filologia de la Universitat de Barcelona.
La Maria Martí hi havia presentat el seu treball sobre la novel·lista Mercè Rodoreda, titulat “Aloma: de la innocència a la maduresa”, i va ser guardonada amb el premi corresponent a la modalitat de literatura. Per la seva part, Neus Alonso, amb un treball sobre el dramaturg Josep Maria Benet i Jornet, “El procés de gestació de “La nau” de Josep Maria Benet i Jornet”, va rebre una de les dues mencions que s’atorgaven en aquesta mateixa categoria. Les van acompanyar els respectius directors dels seus treballs, Teresa Guiluz i Eduard Juanmartí. El jurat va destacar com a mèrit de tots dos treballs la utiltzació de fonts documentals originals, concretament del fons Joaquim Molas, conservat a la Biblioteca Museu Víctor Balaguer; del fons Mercè Rodoreda, dipositat a l’Institut d’Estudis Catalans, i del fons Josep Maria Benet i Jornet, que es troba a la Biblioteca de Catalunya. El jurat també va posar en valor l’anàlisi dels textos objecte de treball i la qualitat de les presentacions orals que les premiades van fer durant l’acte.
Destaquem que és la primera vegada que un mateix institut rep dos premis en una mateixa convocatòria i que anteriorment la nostra exalumna Núria Poch també havia estat guardonada en aquest mateix certamen pel seu treball sobre “L’aplec del Remei” de Josep Anselm Clavé.
Enhorabona a la Maria i a la Neus!