Passejada geogràfica i geològica

El passat 5 d’octubre l’alumnat de geografia i ciències de la Terra de 2n de Batxillerat va fer una passejada geogràfica i geològica pel terme municipal de Vilanova i la Geltrú: Mas de l’Artís, Serra de Bonaire, La Talaia, … Aquesta sortida tenia com a objectiu posar en pràctica l’estudi del relleu, el paisatge, el clima i el territori. Així doncs, a la ciutat els alumnes van observar funcions i subministraments (habitatges, polígon industrial); a les zones agrícoles, camps de conreus, mulasses, masies i bancals; i, finalment, al cim de de La Talaia, el relleu càrstic. El clima mediterrani litoral i els tipus de sòls condicionen la vegetació potencial: màquia, garriga i estepa, amb boscos perennifolis de pi blanc i alzines i espècies xeròfiles com la introduïda atzavara. Agraïm la participació del professor de geografia J. M. Cuartielles, qui ens va transmetre els seus amplis coneixements sobre el medi de la nostra ciutat.