Funcions de la biblioteca

Organitzar i gestionar la informació i el fons documental. La biblioteca recull i gestiona informació i documents (selecció, adquisició, catalogació i difusió) que donen resposta a les necessitats del Projecte educatiu del centre.

Impulsar la lectura. Assegurar l’assoliment de la capacitat de llegir, de comprendre i d’interpretar textos, la capacitat d’utilitzar la lectura com a eina d’accés a la informació i desenvolupar l’hàbit lector i el gust per llegir.

Facilitar l’adquisició de les competències en l’ús de la informació. La biblioteca ha de proporcionar eines i estratègies per fomentar la competència en l’ús de la informació. Potenciar l’ús de les tecnologies de la informació com un instrument per facilitar l’aprenentatge i orientar la comunitat escolar en els aspectes que s’hi relacionin.

Proveir de serveis i recursos per a l’aprenentatge. La biblioteca facilita fonts d’informació i recursos diversos i útils per a l’alumnat i el professorat. Així mateix, planifica i desenvolupa serveis i activitats per fer conèixer la biblioteca, els seus serveis i recursos per promoure la lectura i l’accés a la informació.

Col•laborar amb l’entorn. La biblioteca escolar col·labora i treballa conjuntament amb les entitats de la zona i s’implica en els plans de foment de la lectura i l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació.