EFECTE 2000

El públic estava format per uns 120 alumnes de 4t d’ESO i van poder gaudir d’un col.loqui amb els actors/actrius i els directors de l’acció teatral on van explicar el procés de creació de l’obra.

“A través de l’acció teatral, 9 joves nascuts l’any 2.000 i alumnes de diversos instituts del Garraf, van explicar el món que els ha tocat viure, on hi ha molta informació a l’abast, molta tecnologia però també molta rapidesa i poca profunditat. També reflexionen sobre la vida d’altres joves de 15 anys, d’altres països del món que pateixen explotació infantil, mutilació genital femenina, matrimonis forçats, guerres i desplaçaments.

Durant l’acció teatral també es van tocar temes com la societat de consum, els desnonaments, la guerra a Síria, el racisme, la islamofòbia, la indústria tèxtil que fabrica roba en condicions precàries, l’explotació del coltan per fer mòbils i ordenadors, la indiferència davant la pobresa, entre d’altres.

Al llarg de les 25 hores del curs de teatre social i cultura de pau, Montse Obrador i Salvador Cuéllar de Tracart van introduir els joves en les tècniques del teatre social i a la vegada en conceptes de la cultura de pau, a través de diverses activitats formatives com construcció d’instal·lacions amb elements trobats al carrer amb contingut social, reinterpretació dels contes infantils clàssics, exercicis d’escolta grupal, d’alliberament físic, creació d’autoretrats i elaboració de monòlegs poètics des del punt de vista d’altres joves del món.

Amb el material que va sorgir de les sessions formatives es va construir col·lectivament l’acció teatral, que també tenia la finalitat de mostrar que a través del silenci i l’art es pot trobar l’espai necessari per fer-se preguntes, qüestionar la realitat e intentar transformar-la.

Aquest projecte forma part del Programa Garraf per la Pau, que desenvolupa el Consell Comarcal del Garraf des de l’any 2006, amb un seguit d’accions de sensibilització i formació al voltant de la Cultura de Pau, adreçades a la població de la comarca”

FONT: Consell Comarcal del Garraf