Diada de Sant Jordi

S’apropa la diada de Sant Jordi que, aquest curs, afortunadament, podrem celebrar d’una manera diferent a l’abril passat. Com ja és tradició al nostre centre des de fa anys, el departament de català proposa homenatjar alguna escriptora o escriptor coincidint amb algun aniversari o qualsevol altra efemèride. Enguany, s’ha escollit el poeta Joan Margarit, que va morir el passat mes de febrer.

Aquest escriptor, arquitecte de professió, és un bon exemple que les ciències no estan “renyides” amb les lletres: trobar satisfacció en el bon ús de la llengua no és una qüestió exclusiva de filòlegs pedants anacrònics. Però, si coneixem una mica més la història personal d’aquest poeta, ens adonarem com és possible convertir les adversitats de la vida en art poètica.

Així doncs, us convidem a visitar les activitats realitzades pel nostre alumnat de 2n, 3r i 4t d’ESO i 1r de batxillerat per tal d’homenatjar Joan Margarit les quals trobareu distribuïdes pel centre de la següent manera:

A – EXPOSICIÓ JOAN MARGARIT I EL SEU TEMPS. (Al passadís a l’esquerra de l’entrada principal del centre).

B – ANTOLOGIA POÈTICA DE JOAN MARGARIT. (Davant del despatx de cap d’estudis-coordinació i al vestíbul del centre). Tria de poemes de l’autor, alguns il·lustrats i d’altres convertits en objectes artístics.

C – PARAULA DE… JOAN MARGARIT. (Per les escales del centre). Recull de cites de l’autor al voltant de la poesia o la vida.

D – POESIA VIVA. (A la pàgina web del centre). Diverses propostes escèniques a partir de poemes de Joan Margarit.

E – LES DEU D’EN JOAN. Qüestionari adreçat a l’alumnat de 1r d’ESO sobre l’exposició Joan Margarit i el seu temps. Si encerten les deu preguntes proposades, entraran a un sorteig de llibres el dia de Sant Jordi.

En una de les darreres entrevistes, Joan Margarit digué: Si arribes a setanta-cinc anys sense haver-te adonat que la poesia existia, no l’arribaràs a entendre….Hi ha molta gent que passa pels trenta, pels quaranta, pels cinquanta i pels seixanta anys creient que això de la poesia és una tonteria, i que si mai la necessita la podrà agafar quan vulgui. És mentida. Per si de cas, adjunto, en aquest correu, la tria de poemes amb què hem treballat amb l’alumnat.

Bona diada Sant Jordi!