Espai Pau Vila i Dinarès

Aquest geògraf i pedagog té dedicada l’aula de 1r de Batxillerat A. Pau Vila i Dinarès va neixer a Sabadell, Vallès Occidental, el 29 de juny de 1881 i va morir a Barcelona el 16 d`agost de 1980. Va ser un pedagog i geògraf català.

El 1905 fundà l’Escola Horaciana, amb un ensenyament  basat en les necessitats del nen més que en una ideologia concreta i va donar una gran importància a l’educació estètica, després d’uns contactes truncats amb l’Escola Moderna de Ferrer i Guàrdia. El curs 19121913 deixà l’Escola i es diplomà a Ginebra a l’Institut Rousseau des Sciences de l’Éducation i va descobrir la geografia regional gràcies Paul Vidal de la Blache, historiador i geògraf occità considerat el pare de la geografia regional, i Jean Brunhes, geògraf occità deixeble de Paul Vidal de la Blache i membre de l’Escola Geogràfica Francesa.

Va ser l’autor de la divisió de Catalunya en comarques, feta per encàrrec de la Generalitat republicana. Durant els anys 30 del segle XX fou catedràtic de l’Escola Normal de Mestres, professor dels Estudis Universitaris Catalans, president del Centre Excursionista de Catalunya i de la Societat Catalana de Geografia.

A causa de l’ocupació franquista de Catalunya es va exiliar a Colòmbia i, posteriorment a Caracas, tornant a Catalunya el 1962. El 1969 fou elegit membre de l’Institut d’Estudis Catalans.

Obres

• Assaig de geografia humana de la muntanya (1925)
  • Resum de geografia de Catalunya (1926-1935)
  • Divisió territorial de Catalunya (19321937)