Espai Miguel Delibes Setién

Aquest escriptor castellà té dedicada l’aula de 1r d’ESO B. Miguel Delibes (Valladolid, 1920-2010) acaba el batxillerat el 1936, any en què comença la guerra civil espanyola; i, al trobar tancada la Universitat, entra a l’escola de comerç de Valladolid. Al mateix temps estudiava modelatge en la escola d’Arts i Oficis de la seva ciutat. En 1938 s’enrola voluntariament en la marina. En 1941 s’ingressa com a dibuixant en el periòdic El Norte de Castilla, on dona sortida a la seva vocació periodística. Fins al 1944 no forma part de la plantilla de redaccció. El 1945 guanya les oposicions a la Càtedra de Dret Mercantil i obté una plaça en l’escola de Comerç de Valladolid. En 1946 es casa amb Ángeles Castro. Es va donar a conèixer com a novel·lista amb La sombra del ciprés es alargada, Premi Nadal 1947.

Va ser director d’aquest periódic en 1958 i va realitzar reivindicacions sobre el camp Castellà, això li va suposar l’expulsió del rotatiu. Des de 1973 era membre de la Real Academia Española. Edicions Destino va publicar les seves Obras completes, es va caracterizar per tenir una producció literària carregada de perspectiva irònica de la qual es va aprofitar per denunciar les injustícies socials i criticar la burgesia.

Aprofundeix en la rememoració de la infància i en la representació dels hàbits i la parla pròpia del món rural. Va ser guardonat amb el Premi Nacional de Literatura (1955), el Premi de la Crítica (1962), el Premi Nacional de las Lletres (1991) y el Premi Cervantes de Literatura (1993). Miguel Delibes va morir el 12 de març de 2010 a Valladolid. L’escriptor patia un càncer del qual va ser intervingut en els anys noranta.

Aya El Hanini (4t C)