Premi al TR de l’Eric Domínguez

El passat 5 de juny es van donar a conèixer en un acte virtual els guanyadors dels Premis Hèracles 2020, atorgats per la secció catalana de la Societat Espanyola d’Estudis Clàssics als millors treballs de recerca d’àmbit català i de tema clàssic. L’alumne de 2n de batxillerat, Eric Domínguez, en va guanyar el 2n premi amb el treball intitulat “Contribució a l’estudi i digitalització de la inscripció CIL II 4536a (HD 56824, IRC IV 84) de la Torre dels Lleons (Esplugues de Llobregat)”. Algunes de les seves propostes han estat acollides al web Epigraphic Database, gestionat per la Universitat de Heidelberg.

L’Eric va agrair tot el suport rebut i nosaltres, des del web del centre, li volem donar les gràcies per demostrar un cop més que és possible iniciar-se en la recerca de manera rigorosa, seguir els estudis de batxillerat i practicar l’esport (waterpolo) a un alt nivel. Recollim les paraules finals del seu treball.

Hem pogut reivindicar el nom d’Esplugues de Llobregat, que acull un patrimoni que mereix ser millor conegut. L’Ajuntament promou la seva difusió als centres de secundària. Estem contents d’haver-nos sumat en aquest esforç.

Per últim, hem après a ser curosos amb el respecte de la propietat intel·lectual i hem intentat difondre el resultats de la nostra feina. Hem pogut comprovar com el treball col·laboratiu, fins i tot el fet per un estudiant de batxillerat, pot ajudar una mica a millorar el coneixement del nostre patrimoni.

Enhorabona, Eric!

Desplaça cap amunt
Ves al contingut