Xerrada de l´Hospital Clínic a alumnat de 3r ESO

Amb motiu de la Setmana mundial del Cervell 2022, dilluns 14 de març l´alumnat de 3r d’ESO ha assistit a la sessió telemàtica anomenada “Primer episodi psicòtic: què és i com podem fer-hi front? Detecció, prevenció i intervenció“, impartida per la Silvia Amoretti, la Florencia Forte i la Maria Serra, de l´Hospital Clínic de Barcelona.

Així, ens han explicat que la predisposició genètica i factors mediambientals (com ara el consum de drogues -alcohol, cannabis-) poden augmentar la vulnerabilitat en l´aparició de simptomatologia psicòtica (al.lucinacions, deliris, pensament desordenat i catatonia). També han parlat sobre el concepte de reserva cognitiva (que inclou nivell d´educació, hàbits saludables, exercici físic, estimulació cognitiva, entre d´altres) i la importància de treballar-la des de ben petits per protegir el nostre cervell.

Un cop més, agraïm la iniciativa de Barcelona Ciència i Universitats de l´Ajuntament de Barcelona, Escolab, per oferir als estudiants de l´ESO l´oportunitat de dialogar amb el personal investigador que treballa en l´avenç de la societat.