Euriliana i Eurimar. Veneçuela

Hola, som Euriliana i Eurimar i venim de Santa Bárbara del Zulia, un poble de Veneçuela.

Fa un any que estem vivint a Catalunya, primer ens vam traslladar a Tarragona, després marxàrem a viure a Mont-roig i aquest any estem vivint a Vandellòs. Potser, la decisió més difícil fou deixar part de la nostra família allà, tot i que ara ja som quasi trenta repartits per tot Tarragona. La primera ciutat que vam conèixer en arribar a Catalunya va ser Barcelona, el nostre oncle ja l’havia visitada i ens va fer una mica de guia.

El nostre dia a dia a Vandellòs és molt tranquil. Tots els matins agafem l’autobús per venir a estudiar a l’Institut Berenguer d’Entença de l’Hospitalet. Aquí aprenem català a l’Aula d’Acollida amb una altra companya de El Salvador, la Hazel. Entre les tres ens ajudem per millorar la conversa, fins i tot ja fem presentacions orals quasi sense llegir. Al pati sortim amb quatre o cinc amigues, algunes són de l’Hospitalet i altres, de Miami o Vandellòs.

A les dues ens agrada molt l’esport i ballar, a Veneçuela teníem un gimnàs on fèiem classes de Zumba i aquí aprofitem per fer senderisme per la muntanya, l’Ermita de la Mare de Déu de la Roca és el nostre lloc favorit per desconnectar.

Santa Bárbara del Zulia
Pont de Maracaibo