Finalitza el primer projecte Erasmus+ del nostre institut

Durant els cursos 2024-25 i 2025-26, el nostre institut ha desenvolupat un projecte Erasmus+ centrat en tres grans objectius: la millora de la competència lingüística en anglès de l’alumnat i del professorat, l’aprofundiment en les metodologies de treball cooperatiu i la promoció de la sostenibilitat i del benestar emocional.

En el marc del projecte s’han dut a terme diferents mobilitats de formació i observació (job shadowing) per al professorat a Itàlia, Alemanya, Irlanda i Portugal, així com una mobilitat d’alumnat a Grècia. També hem rebut professorat i alumnat de diversos centres europeus, reforçant els vincles internacionals del nostre institut.

Més enllà de les mobilitats, el projecte ha impulsat iniciatives com els Erasmus Days, l’activitat Road to Kalloni, una sortida al Delta de l’Ebre per a l’alumnat de quart d’ESO i un intercanvi de cartes amb estudiants grecs.

Creiem que l’impacte del projecte ha anat més enllà de les activitats realitzades. Les mobilitats han permès conèixer altres sistemes educatius, descobrir noves formes de treballar, establir xarxes de col·laboració internacional i incorporar noves idees al nostre dia a dia. Al mateix temps, aquestes experiències ens han ajudat a prendre consciència del valor de moltes de les pràctiques que ja desenvolupem al centre i que han estat reconegudes i valorades pels nostres socis europeus.

El grup impulsor Erasmus+ acaba de presentar l’informe final del projecte i ja ha sol·licitat un nou projecte per als propers cursos. Esperem poder continuar formant part d’aquesta interessant experiència europea.