El Batxillerat Internacional (IB) arribarà el curs vinent a l’Arnau Cadell

El curs 2022-23 l’Arnau Cadell acollirà la primera promoció del Programa del Diploma  del Batxillerat Internacional (IB)

El setembre vinent, a l’Arnau Cadell, comptarem amb una línia nova de batxillerat. Es tracta del Batxillerat Internacional (IB són les sigles en anglès), que s’unirà a les tres línies de batxillerat amb què compta el centre en l’actualitat.

El Programa del Diploma (PD), que s’imparteix a tot el món i que actualment es pot cursar a vuit centres públics (el curs vinent a deu) de Catalunya, presenta la particularitat que el currículum  consta de sis grups de matèries i de tres components troncals: Teoria del Coneixement (TdC); Creativitat, Activitat i Servei (CAS) i la Monografia. A diferència del batxillerat actual, en què la càrrega lectiva és de 30 hores setmanals, en l’IB la càrrega d’hores lectives augmenta fins a les 35 hores. A més a més, algunes de les matèries que s’hi imparteixen ho fan en dos nivells diferents de dificultat: mitjà i alt, segons la modalitat de batxillerat i els interessos de l’alumne. Malgrat les diferències amb el batxillerat LOMLOE, l’alumnat que cursarà a l’Arnau Cadell el Programa del Diploma a partir del curs 2022-23 també obtindrà el títol de batxillerat LOMLOE perquè hem adaptat els dos currículums a fi que la doble acreditació sigui possible. Amb l’obtenció del Programa del Diploma l’alumnat podrà accedir a un nombre important d’universitats d’arreu del món que mantenen un conveni amb l’organització del Batxillerat Internacional i, en alguns casos, fins i tot, podran accedir a algunes universitats sense la realització de cap prova d’accés.

El curs 2023-24, en què la primera promoció cursarà el segon curs, la implementació del programa de l’IB a l’Arnau Cadell ja serà total. Des del centre, a partir del curs vinent 2022-23, explicarem tant les característiques del programa com els requisits per accedir-hi en reunions adreçades a les famílies i a l’alumnat del centre. A més, en la jornada de portes obertes de batxillerat també n’informarem a l’alumnat i a les famílies de fora que n’estiguin interessades.

A l’Arnau Cadell fa més d’un any i mig que hi treballàvem perquè aquesta línia nova de batxillerat fos una realitat en el centre. D’una banda, l’equip directiu, el personal PAS i l’equip docent del PD hem hagut de formar-nos amb cursos específics de l’organització de l’IB, de l’altra, hem hagut de bastir tota la documentació requerida per a la concessió i validació de l’institut com a centre IB, d’adequar els espais i de dotar-los dels materials necessaris per a impartir el programa, tot, amb el suport incondicional de l’AFA.

El passat mes de maig una comissió avaluadora de l’IB va visitar el centre durant dos dies per conèixer-lo de primera mà: com funcionàvem, com n’eren les instal·lacions, com n’era el nostre alumnat i el professorat que hi impartiria el programa… La visita acabà de la millor manera possible, amb èxit, amb l’acceptació, la validació i la incorporació de l’Arnau Cadell com a centre IB. Per tant, el proper curs obrirem un batxillerat nou amb molta il·lusió i satisfacció perquè de ben segur que satisfarà les necessitats educatives d’una part del nostre alumnat.