Història

La història de l’Institut Arnau Cadell es remunta a l’any 1977, quan es crea el Instituto nacional de bachillerato mixto de San Cugat. Fou el primer centre públic de secundària del municipi i les classes van començar amb 151 alumnes als baixos de l’actual edifici de Correus.

El curs següent, amb 345 alumnes, es trasllada prop de l’escorxador, a l’edifici que després es va utilitzar per l’escola Collserola.

L’any 1983, després d’anys de reivindicacions, va començar a construir-se l’actual edifici a l’Avinguda Villadelprat.

Finalment, el curs 1984-1985 es va inaugurar el centre, que va adoptar el nom de l’escultor del Monestir de Sant Cugat del Vallès, Arnau Cadell.

Finalment, el curs 1996-97, l’Arnau Cadell junt amb els altres dos centres de secundària  de Sant Cugat va iniciar la seva transformació en Institut d’Educació Secundària amb la implantació de tres grups de primer d’ESO.

El dia 30 d’octubre de 1998, vam realitzar el que creiem que és el rècord mundial de salutacions: 673 alumnes, professors i personal no docent, ens vam saludar un a un, realitzant doncs un total de 226.128 salutacions

Des de les hores el centre ha anat evolucionant fins a la situació actual a on tenim entorn a 600 alumnes amb 4 línies d’ESO i dues de batxillerat en les modalitats tecno-científiques i humanística-social. Hem desenvolupat i seguim realitzant intercanvis lingüístics amb França i Alemanya i estem immersos en diferents programes de caire convivencial, lingüistic i medioambiental.

Al llarg d’aquest temps són molts els professionals que han anat treballant al Centre i que han donat lloc al que en aquest moment és el nou Centre.