Descripció de les matèries BI

El Programa del Diploma (PD) del Batxillerat Internacional (IB) és un programa educatiu amb el seu propi currículum i sistema d’avaluació, destinat a alumnes de 16 a 19 anys. L’institut Arnau Cadell és un centre educatiu públic, per tant, tot l’alumnat que cursi el Programa Diploma obtindrà la doble titulació LOMLOE i IB (reconegut internacionalment).El currículum de l’IB consta, per una banda, de tres components troncals: teoria del coneixement, CAS (Creativitat, Activitat i Servei) i monografia; i, per altra banda, de sis grups de matèria: estudis de llengua i literatura, adquisició dellengües, individus i societats, ciències, matemàtiques i arts.

Teoria del Coneixement ajuda l’alumnat a construir una mirada interdisciplinària i actua d’eina cohesionadora de tots els aprenentatges i metodologies que s’adquireixen el curs. Es promou la reflexió i la necessitat de fer-se preguntes.

La monografia és un treball de recerca personal equivalent al Treball de Recerca que es realitza en el Batxillerat LOMLOE.

El CAS es relaciona amb un conjunt d’activitats que l’alumne ha d’escollir lliurement i realitzar més enllá del treball curricular de l’aula. Fomenta les accions participatives en el seu entorn i promou el compromís cívic. El centre podrà proposar activitats lligades al projecte educatiu, però és el propi alumnat qui ha de construir el seu propi itinerari personal.

Els alumnes han de fer una matèria de cadascun dels cinc primers grups i una matèria del sisé grup o bé una segona matèria dels grups 1 al 5. L’alumnat ha de fer un mínim de tres matèries (i un màxim de 4) de NS (nivell superior) i la resta de NM (nivell mitjà). La diferència entre una matèria de nivell superior i una de nivell mitjà està en l’extensió i grau d’aprofundiment dels continguts.Les matèries que oferim a l’Arnau Cadell són les següents:

• grup 1: literatura catalana
    • grup 2: anglès
    • grup3: història
    • grup 4: biologia o bé física
    • grup 5: matemàtiques, aplicacions i interpretació o bé matemàtiques, anàlisi i enfocaments.
    • grup 6: gestió empresarial o bé química

A continuació s’adjunta una breu descripció de les matèries del Batxillerat Internacional

Matèries troncals:

Grups de matèries

Si ho prefereixes et pots descarregar tot el document senzer aquí