Una alumna de 4t d’ESO premiada amb una beca científica

L’alumna de 4t d’ESO  Marta Miret Badia ha estat seleccionada per participar en el Projecte Joves i Ciència de CatalunyaCaixa, que té com a objectiu principal exposar a l’activitat científica joves amb talent i motivació per a la ciència, a més de fomentar l’interès en aquest àmbit i donar-los suport al llarg de la seva formació.

Uns 800 alumnes es van presentar per poder participar en aquest projecte, que té una durada de tres anys, i només 50 han estat escollits després d’un procés de selecció on es valorava l’empenta, l’interès, la curiositat i el compromís amb la ciència, a part de l’anglès.

Aquests joves escollits estaran junts durant 13 dies d’aquest estiu a les Planes de Son, on viuran una experiència de recerca científica treballant en un dels cinc projectes possibles (la Marta va triar Genètica i Biologia molecular) liderats per investigadors de primera línia. Durant el segon any, continuaran tenint experiències en ciència en un centre de recerca o en un programa internacional i, ja en el tercer any, els estudiants proposaran un projecte per desenvolupar ja sigui en un centre d’investigació local o en un programa internacional de ciència on siguin acceptats.