Menció per una alumna de 3r d’ESO a la prova Cangur

La prova Cangur, convocada per la Societat Catalana de Matemàtiques i organitzada per una comissió catalano-valenciano-balear, és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. Consisteix en una prova de 30 reptes matemàtics de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema.

Els enunciats els prepara, en una reunió internacional que enguany s’ha celebrat a Tblisi (Geòrgia), l’associació Le Kangourou sans Frontières, en què Catalunya participa com a nació i actualment ostenta, per elecció, un dels càrrecs de l’equip directiu de l’associació. Als participants i les participants d’arreu d’Europa i d’altres països del món, se’ls plantegen els mateixos problemes, que han d’intentar resoldre en una hora i quart.

La Ginebra, en Pol i el Juan Pablo

Enguany, a l’Institut Antoni Torroja, hem de destacar que l’alumna Ginebra Alsina, de 3r d’ESO A, ha rebut una menció honorífica per haver quedat en el lloc 55, d’entre els 6.278 alumnes que es varen presentar en el primer nivell (aquesta menció es dóna als alumnes que han conseguit quedar dins l’1% millor entre tots els participants).

També cal esmentar les qualificacions de Pol Bosch, de 3r d’ESO, també de 1r nivell i dins el 3% millor entre els presentats; i Juan Pablo Guerra, de 1r de Batxillerat,  de 3r nivell i dins el 8% dels millors.