Participem a “La Bohème” del Liceu

Els alumnes Pau Alsina, Marc Pallès, Guillem Casadesús, Joan Dalmases, Jan Clota i Aida Escudé, hem participat en algunes de les representacions de l’òpera italiana La Bohème, de Giacomo Puccini, que han tingut lloc al teatre del Liceu de Barcelona entre els mesos de febrer i març d’enguany. Hi hem participat formant part del Cor Savina del Conservatori Municipal de Cervera.

Per tal que conegueu més l’obra, us hem preparat aquesta presentació:

Diversos mitjans de comunicació van fer-se ressò d’aquesta activitat. En premsa escrita, va aparèixer la notícia als diaris Segre, La Manyana i La Veu de la Segarra.

El Telenotícies Comarques de TV3 es va fer ressò d’aquesta activitat el passat 27 de febrer de 2012. A continuació podeu veure la notícia que hi va aparèixer:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SS-G9VrXeW4[/youtube]

Els nens del conservatori de 7 fins a 13 anys, anomenats el Cor Savina de Cervera, vam representar el cor de nens en La Bohème de Giacomo Puccini, una òpera que es va interpretar al Gran Teatre de Liceu (Barcelona).

Vam començar a assajar tres mesos abans de les interpretacions. Els primers dos mesos d’assajos, els vam fer al Conservatori de Cervera. Llavors ens van dividir en dos grups. Però, abans de començar el tercer mes d’assajos vam anara Barcelona a fer la prova del vestuari. Hi havia uns sastres que ens ajudaven a vestir-nos.

El primer cop que vam entrar a l’escenari, encara no hi havia orquestra ni anàvem vestits amb la roba d’època. Llavors els llums de les graderies eren oberts i vam poder contemplar la immensitat d’aquell famós teatre. En aquell moment,  ens vam sentir com si fóssim uns actor dels grans, d’aquells tan bons i érem molt feliços. També sabíem que hi havia persones que donarien qualsevol cosa per estar al nostre lloc i això en va fer sentir encara millor.

La major part d’assajos que vam fer a l’escenari van ser sense vestits. Quan ens tocava entrar en escena, que era al principi del IV acte, s’havia de canviar tot el decorat i estàvem sobre una plataforma mòbil, és a dir, es movia tot el terra!

Damunt l’escenari hi havia cinc pisos plens de passadissos des d’on es podia controlar tota la il·luminació i pujar i abaixar els telons. Sota l’escenari també hi havia cinc pisos, amb elevadors i motors per moure el terra de l’escenari. Teníem un camerino només per a nosaltres. Un dia va venir un càmera de TV3 a gravar l’anada, els assajos i la tornada del nostre grup i nosaltres vam estar il·lusionadíssims.

Per a nosaltres i la resta del grup ha estat una gran i única experiència.

Guillem Casadesús i Marc Pallès (1r d’ESO)