Concert al Paranimf

El passat 5 de maig els alumnes de l’institut vam assistir a un concert al Paranimf de la Universitat ofert per l’orquestra simfònica de la Scholen in de Kunst de la ciutat d’Amersfoort (Països Baixos).

Els músics holandesos al Paranimf de la Universitat

Es tracta d’una orquestra formada per nois i noies de 14 a 18 anys que compaginen els seus estudis secundaris amb una àmplia formació musical i que es trobaven a Cervera en el marc d’un intercanvi que realitzaven amb els estudiants del Conservatori Municipal de la nostra vila.

En el concert, d’una hora de duració, van interpretar-nos sis peces bastant variades: des de música clàssica (Schubert o Beethoven) fins a música de cinema (el tema central de la pel·lícula “Piratas del Caribe”) o música llatinoamericana arranjada per a una orquestra simfònica. El director de l’orquestra, en Peter Vinken, ens anava explicant en anglès alguns aspectes de la peça que interpretarien a continuació.

Lorquestra simfònica dirigida per en Peter Vinken
L'orquestra simfònica dirigida per en Peter Vinken

Ens va sorprendre força el nivell interpretatiu demostrat per aquests nois i noies, ja que va ser un concert molt maco i entretingut.

Els alumnes de 3r d’ESO