Entrevista amb la Bea

La Bea amb alguns alumnes del nostre centre.

La Bea Barrientos és una artista de Talavera que durant molts anys ha estat monitora d’activitats extraescolars al nostre centre. Aquest curs també participa en l’Aula de Projectes del nostre centre. A més, els seus fills estudien o han estudiat al nostre institut.

El motiu d’aquesta entrevista ha estat que la Paeria de Cervera ha concedit a la Bea un premi en un concurs que havia convocat per a la creació de productes artesans que identifiquin la personalitat de la ciutat, tenint en compte el patrimoni natural, històric, monumental, patrimonial, i cultural de la vila, amb l’objectiu de potenciar-lo.

—Descriu l’obra premiada.

Són tres peces, tres objectes. Un és un joc de 3 en ratlla, fet amb ceràmica. L’altre és un Carranco de ceràmica i l’altre és un memory, un joc de memòria. Les tres tenen símbols de Cervera. Bé, el Carranco pròpiament ja ho és i els altres tenen símbols de Cervera.

—Quin ha estat el premi?

600€ i fer producció de les peces destinades a comercialitzar-les al CAT (Centre d’Acollida Turística).

—Com et vas sentir en saber el premi?

Molt sorpresa i, al mateix temps, molt contenta.

—Que opinen els teus fills del premi?

Estan contents i diuen que està molt bé.

—Quin altre projecte presentat t’ha agradat?

La veritat és que estaven tots molt bé.

—Es el primer concurs que guanyes?

Sí.

—A què et dediques professionalment?

A fer ceràmica al taller i donar classes de plàstica.

—Amb quants anys vas començar a fer manualitats d’aquest tipus?

Amb 19 i, professionalment, podríem dir que amb 22, quan vaig acabar els estudis.

—De petita vas estudiar dibuix?

Bé, sí, de jove, vaig estudiar Arts i Oficis, i em vaig especialitzar en ceràmica.

—Essent de Talavera, per què fas coses sobre Cervera?

Perquè tinc la botiga a Cervera i la gent em demana coses sobre Cervera.

—Quins nous projectes tens previstos?

Ara de moment, treballar amb el que tinc entre mans.

—Quants anys portes ensenyant dibuix?

Des de l’any 1992, que comptant són 18 anys.

En el següent applet pots sentir l’enregistrament de l’entrevista amb la Bea:

Des d’aquí volem felicitar la Bea per aquest premi i, en general, per tota la seva trajectòria.

Podeu veure més informació sobre el premi clicant aquest vincle.