Catalunya i la Guerra de Successió al museu

El 16 de desembre, els alumnes de 4rt d’Eso vam fer una visita guiada a l’exposició temporal del Museu Duran i Sanpere, titulada Catalunya i la Guerra de Successió. L’exposició consistia en un seguici de plafons que explicaven la Guerra de Successió.

Començava pels seus orígens, les seves causes i el conflicte dinàstic ja vigent anteriorment a la Guerra després de la mort de Carles II (Felip V de Borbó i Carles III d’Àustria es disputaven el tron); seguidament s’explicava els inicis de la Guerra de Successió, les característiques dels dos bàndols, tan políticament com ideològicament, la intervenció d’altres països defensant a uns o als altres segons els interessos; paral·lelament a això, trobàvem la doble opinió de la Península: la corona Catalanoaragonesa estava de part dels Àustries i el Regne de Castella dels Borbons; es va desmentir que Cervera fos ciutat botiflera; la resistència contra les tropes franceses; a continuació, s’explicava els canvis i conseqüències que va patir tot aquest territori, sobretot Catalunya, que va resistir fins el 1714.

Per finalitzar la visita, vam poder observar una minúscula moneda íbera del segle III a.C que duia la inscripció sikarra.

Els alumnes considerem que va ser una exposició de gran interès, tant històric com cultural, d’un tema de molta polèmica a Catalunya, que sempre s’ha de tenir present.

Albert Trilla i Laia Tamarit | 4t ESO