Intercanvi projecte Erasmus

Dins el projecte Erasmus + K2 “Code your life” la propera setmana rebrem la visita dels alumnes i professors de les escoles associades de França, Turquia i Regne Unit. Els alumnes estrangers que participen en aquest projecte estaran acollits per famílies de l’escola. Durant tota la setmana es realitzaran activitats al voltant d’aquest projecte, relacionades amb el coneixement de la competència digital així com visites culturals del nostre territori.

Ahir, diumenge 11 de novembre van arribar tots els alumnes i mestres estrangers d’intercanvi. Van arribar d’Anglaterra, de França i de Turquia. De seguida van conèixer a les famílies acollidores i als companys amb els que compartirien activitats i vivències tota la setmana. Els alumnes d’intercanvi van sopar ja a casa dels nostres alumnes de 6è i ex-alumnes de 1r de ESO. Ens va sorprendre positivament que alguns portaven regals i detalls per tots nosaltres!

Dia 1: Dilluns 12 de novembre

Avui hem anat cap a Barcelona amb autocar. Hem visitat el FIB Museu a la Universitat d’Informàtica de Barcelona. Ens han ensenyat l’evolució de la informàtica des de l’àbac, la primera calculadora i el primer ordinador fins al que coneixem avui en dia com a tecnologies de la informació i la comunicació. Després hem visitat el MareNostrum, el súperordinador més emblemàtic i potent d’Espanya que s’utilitza per fer investigacions de tot tipus. Hem dinat al Parc de Pedralbes i després ens ha sobrat una mica de temps per visitar el Camp Nou i la botiga del Barça. Per finalitzar hem entrat a la majestuosa i espectacular Sagrada Família, així hem conegut la famosa obra de Gaudí tant emblemàtica i coneguda arreu del món.

Dia 2: Dimarts 13 de novembre

Avui hem estat a l’escola tot el dia. Els alumnes de 2n ens han fet una benvinguda cantant una cançó de la tardor. Hem visitat les diferents aules, patis i espais i hem conegut una mica més als nostres nous companys. Hem realitzat un taller d’Scratch on hem après com fer diferents models de targetes de felicitació (d’aniversari, de Nadal, de festes…). A la tarda hem fet la presentació de les diferents escoles i hem mostrat els diferents jocs de vocabulari que cada escola ha fet amb el programa Scratch. A la tarda les famílies han fet una volta per Premià de Mar, hem fet una bona passejada i hem comprat llaminadures! Què dolces!, Algunes de les noies han ballat una estona altres han anat a jugar al LàserQuest de Mataró, però tots hem sopat molt a gust amb les famílies acollidores.

Cliqueu la imatge per veure les fotografies

Us deixem el link dels jocs que hem preparat per a l’activitat d’Scratch. Si voleu jugar només cal que feu clic a algun d’ells:

Dia 3: Dimecres 14 de novembre

Aquest matí hem visitat l’Institut Valerià Pujol on els alumnes de 2n i 4t d’ESO ens han fet una visita guiada en anglès i francès. Hem pogut veure les diferents aules, el pati, el gimnàs i totes les instal·lacions i ens han ofert un refrigeri a la cantina. Després hem anat caminant fins a l’Ajuntament on ens ha rebut la regidora d’ensenyament, Josi Duran, i el regidor d’economia, Alejandro Costa per tal de donar-nos la benvinguda i fer-nos la presentació del poble. Ens han regalat una llibreta de notes pels alumnes i un llibre de la història de Premià de Dalt pels mestres. seguidament hem visitat el Museu de Premià de Dalt i ens han mostrat el plat d’Ulisses, una troballa arqueològica molt important de la nostra vila. Finalment hem tornat a l’escola i després de dinar hem fet un taller de AppInventor (MIT AI2 Companion) on hem creat una aplicació interactiva amb ordinadors i tauletes.

Dia 4: 15 de novembre

Avui hem fet un taller de robòtica LEGO WeDo en petits grups. Hem construït cotxes amb les peces del LEGO i hem fet carreres de Fórmula1. Hem investigat com aconseguir el cotxe més ràpid i finalment hem fet una cursa. Després hem distribuit els alumnes estrangers per les diferents aules de cicle superior, hem jugat al Scrabble i participat en un joc cooperatiu amb l’aplicació del Kahoot. A la tarda hem gaudit de tres balls tradicionals amb algoritmes, els alumnes del Santa Anna hem fet el ball de bastons i els francesos i turcs uns balls típics del seu país. Tots els alumnes de l’escola hem disfrutat de l’espectacle!

Dia 5: 16 de novembre

Avui sortim cap a Barcelona a visitar el CosmoCaixa, el Museu de la Ciència de Barcelona. Hem voltat per l’exposició permanent de ciència, el bosc inundat i per una exposició sobre els robots. Hem entrat dins el Planetari digital 3D, on hem descobert els secrets de l’Univers. Hem dinat un picnic al pati del museu i després hem fet una volteta per Barcelona, passant per la pedrera i el mercat de la Boqueria. A la nit hem fet un sopar de germanor per despedir-nos i acomiadar-nos. Ha estat molt emotiu! Gràcies a tothom per participar en una activitat tan increïble!