Pla Educatiu d’Entorn

Els plans educatius d’entorn són una proposta de cooperació educativa entre el departament d’ensenyament i les entitats municipalistes amb el suport i la col·laboració d’altres departaments de la Generalitat que tenen com a objectiu aconseguir l’èxit educatiu de tot l’alumnat i contribuir a la cohesió social mitjançant l’equitat, l’educació intercultural, el foment de la convivència i l’ús de la llengua catalana.

Almenar juntament amb Alfarràs es van adherir al Pla Educatiu d’Entorn de l’Alt Segrià (PEE AS) l’any 2017. Dos anys més tard, al 2019, s’hi va afegir el municipi d’Alguaire.

Amb l’adhesió al Pla Educatiu d’Entorn es pretén donar resposta a les necessitats educatives dels alumnes dels tres municipis des dels 0 als 18 anys amb especial sensibilitat cap als sectors socials més desafavorits.

Per al correcte funcionament del PEE AS es compta amb la implicació de tots els agents que integren la comunitat educativa: ajuntaments, equips directius i docents de tots els centres educatius de la zona, membres dels serveis educatius, membres de les AFA i les AMPA, alumnes i les seves famílies, professionals dels serveis municipals, professionals d’altres departaments de la Generalitat al territori, teixit associatiu municipal i entitats culturals, esportives i de lleure.

Dins del Pla Educatiu d’Entorn de l’Alt Segrià hi ha diferents comissions per abordar diferents àmbits i temàtiques. Concretament hi ha la comissió tècnica de la que deriven la comissió d’absentisme, la comissió d’esports, la comissió de servei comunitari i civisme i la comissió de suport a la tasca escolar que, a la vegada, queden integrades dins la comissió representativa institucional.