Història

El poble d’Almenar va entendre molt aviat la importància de tenir un centre d’educació secundària al municipi. Això li ha permès exercir una certa capitalitat en la sub-comarca de l’Alt Segrià. El col·legi homologat Sant Sebastià va ser el primer intent d’oferir estudis de secundària al municipi. Posteriorment al que anomenem avui edifici 1, s’establiren les seccions delegades de BUP i COU, i per altra banda els estudis de Formació Professional de primer grau de les especialitats d’administratiu i d’electricitat. Els estudis de batxillerat depenien de l’institut Gili Gaya, i els estudis de Formació professional de l’institut de la Caparrella.

El 8 de novembre de 1985 es va publicar al DOGC (610) la creació de l’institut d’ensenyament secundari d’Almenar. Es van integrar les dos seccions delegades en el nou centre. El curs 1992-93 es començà a impartir el segon grau d’FP en l’especialitat d’informàtica a les empreses. El curs 1996-97 s’inicià el desplegament de l’ESO. En aquell moment s’impartia el grau mig de gestió administrativa i el superior d’administració i finances, llavors es transformà l’oferta en règim d’alternança entre Administratiu i Comerç. Amb l’allau de nou alumnat de l’ESO, s’incorporà al centre l’edifici i el pati de l’antiga escola Gil Viader, aquest edifici avui el coneixem com l’edifici 2. L’any 2003 es produí la gran reforma estructural dels edificis del centre configurant la fisonomia actual. Del curs 2010-11 al 2020-21 es va oferir el doble grau en Gestió Administrativa i de Sistemes Microinformàtics i Xarxes. Avui dia el cicle és de Gestió Administrativa en format dual. El darrer esdeveniment clau del centre fins a dia d’avui, ha estat la incorporació el curs 2018-19 del municipi d’Alguaire al mapa escolar del centre, ampliant la seva àrea educativa.