Aprenentatge Basat en Jocs

El curs 2021-2022 a l’Institut d’Almenar sorgeix la idea d’implementar l’optativa d’Aprenentatge Basat en Jocs de taula (ABJ) amb l’objectiu inicial de fomentar la interacció social de l’alumnat i promoure l’ús de la llengua oral. Durant aquest temps hem ampliat tant els recursos dels quals disposem com els nivells en els quals l’ABJ forma part de la nostra vida acadèmica obtenint resultats molt positius. Actualment, amb gairebé 50 jocs de taula que formen part de la nostra ludoteca, podríem dir que som un dels primers instituts a apostar per aquesta metodologia de treball.

Entre les activitats més populars organitzades al centre destaquem jornades lúdiques entre alumnat de diferents nivells i entre alumnat i professorat. El curs 22-23 l’ABJ s’integra a les classes de tutoria de 1r d’ESO amb la missió de facilitar la integració del nou alumnat al centre utilitzant com a referents els alumnes de 4t de l’optativa d’ABJ.

Tanmateix, l’alumnat participa activament en la matèria creant jocs de taula amb la col·laboració d’altres departaments com el de llengües estrangeres, tecnologia i visual i plàstica. Destaquem experiències enriquidores fora del centre per l’alumnat de 4t d’ESO com la visita a ASPID (Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida) que utilitza els jocs de taula com a recurs terapèutic.

El curs 23-24 aquesta iniciativa es transforma en un projecte implicant tota la comunitat educativa que gaudeix de tallers de jocs tant per l’alumnat com pel professorat amb la participació de La Tribu Fera de Lleida.

Seguim aquest camí que ens aporta cohesió, dinamisme, integració i creixement personal, ja que són uns dels valors que ens defineixen.

Podeu veure una mostra AQUÍ