Memòria Històrica

Des del curs 2016/2017 l’INS Almenar participa en diferents projectes educatius vinculats a la memòria històrica de Catalunya i la resta d’Europa.

Mitjançant l’estudi dels fets històrics del segle XX lligats a la República, l’exili, la deportació i l’Holocaust, pretenem traslladar a l’alumnat la importància dels valors democràtics i el respecte a la diferència que són el fonament de la nostra societat actual.

Amb la Història com a eix principal, però també des d’altres disciplines, hem participat en el projecte educatiu del Parlament de Catalunya sobre l’Holocaust i el projecte Buchenwald-Mauthausen, que porta un grup d’alumnes de centres educatius de les terres de Ponent a participar en els actes de commemoració de l’alliberament d’aquest camp de concentració. Aquest projecte està liderat per la Paeria de Lleida i hi han participat també els ajuntaments d’Almenar, Alfarràs, Alguaire i Ivars de Noguera, localitats d’on provenen els nostres alumnes.

D’altra banda, l’INS Almenar forma part de la Xarxa Mai Més (formada pels centres educatius que col·laboren amb l’Amical de Mauthausen, entitat que representa els deportats catalans i espanyols als camps nazis) i del grup de treball DEMD-Lleida, format per professorat d’educació secundària i tècnics del Memorial Democràtic que treballen a les aules la memòria històrica.