MOSTRA DE TREBALLS DE RECERCA D’ÀMBIT TERRITORIAL A L’ASM

Ahir a la tarda l’alumnat de 2n de batxillerat va exposar els seus treballs de recerca que d’alguna manera tenen connexió amb el territori.

Oriol Arasa, Metges, hospitals, epidèmies… Crònica de la salut del nostre poble. Un treball de recerca que explica els principals llocs on la població de la Ràpita rebia tractament mèdic: torre de la Ràpita, casa de Sanitat, edifici escolar del Carles III, casa Chicherri, Casa del Mar, clínica local (actual Camp d’Aprenentatge), CAP i també fa referència, entre altres, a metges com ara Miquel Murall o Josep Lluís Torné.

Guillem Garriga, Port i estiba (Història dels treballadors del port de la Ràpita). Aquest treball parla del port dels Alfacs i dels seus diferents usos des dels comercials fins al militars. Tot seguit ens endinsa en la feina de camàlic i com evoluciona fins a la d’estibador donant especial importància a La Coordinadora com a ens vertebrador de totes les protestes i millores d’aquest sector.

Arnau Bel Arnau, Els colors del delta. Un treball que analitza amb rigorositat científica l’origen d’aquests verds, blaus i rosats de flamenc del Delta. Així el verd de l’aigua que s’assimiliaria a partir del fitoplàncton,  el verd de l’arròs a partir de la clorofil·la i el rosa dels flamencs a partir de l’artèmia salina.

Alèxia Brusca, Coeteres del Delta de l’Ebre. La lluita granífuga.